onsdag 8 januari 2014

Jag är så glad att jag är tant!!

Man lär sig något nytt varje dag!
Ikväll har vi haft terminens första syjunta, hemma hos Ewa i Tomtebo, ett bostadsområde här i Uppsala.
Som vanligt dryftar vi massor av olika saker.
Idag lärde jag mig t ex ordet bullvaska. Vilket jag, med tanke på mitt yrke, kanske borde kunnat. Det är en slags pressplanka, som skräddare använde vid pressning i samband med klädsömnad. Vi kom, av någon outgrundlig tanke, in på det när vi pratade knyppling....
Sprängticka, lärde jag mig också, en svamp som växer på björkar och innehåller otroligt mycket antioxidanter. Lär vara bra mot allt möjligt, bl a för att förebygga herpes. Något att prova för mig, som just nu dras med ett stort herpesangrepp på min överläpp....
Vi dricker te och äter smörgås och så något sött efter, ikväll hade Ewa också köpt en flaska körsbärsvin, som hon bjöd på i små fina starkvinsglas i kristall.
Det var verkligen ett riktigt tantkalas och just då kände jag att jag är så glad att jag är tant!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar