söndag 19 januari 2014

Äntligen skidföre!

I morse gick jag upp på vinden med beslutsamheten att faktiskt hitta mina pjäxor! Fick inte komma ner därifrån förrän jag hade pjäxorna i handen! Och tänk att jag lyckades! Bakom en låda med spritkök och fiskedrag, på en hylla bakom sommargarderoben, där stod dom!! Lycka!

Så det blev skidåkning! Inte på dom bästa spåren, jag fick hålla mig ute på "platten" i Hågadalen. Här och där stack grässtrån och jordkockor upp, men jag gled fram i 8 km och det var ljuvligt!! Eller som en mamma som kom gåendes och drog sin lilla dotter på en kälke uttryckte det med sång; Idag är en härlig, underbar dag!!

Eftermiddagen ägnade jag åt att "pimpa färdigt" min kofta. Så här blev den;



 Därefter gick dottern och jag på gym och tränade tillsammans. Efter kvällsmaten visade maken stolt upp sin You Tube-film som han jobbat med hela eftermiddagen efter att han kommit hem från skridskoåkning med friluftsfrämjandet och nybörjarkursen i långfärdsskridskor.
Nu ska vi ta varsitt glas rödvin och titta på "Stjärnorna på slottet" från gårdagen, innan det är dags att säga Tack och Adjö, till den här helgen och krypa isäng.

Förresten glömde jag berätta att jag spontanbokade en resa till Malaga åt dottern och mig idag! På sportlovet bär det av tillsammans med svåger och svägerska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar