söndag 16 december 2012

Tredje advent!

På förmiddagen var jag och tränade och så förberedde jag för eftermiddagens glöggmys! Jag gjorde en saffranspannkaka, rörde ihop lite gorgonzola med creme fraiche, satte in en brie i ugnen toppad med nötter, tranbär och honung och dukade lite juligt. På eftermiddagen kom min syster och min f d svägerska och det blev en lång, trevlig sittning i vardagsrummet. Ett bra sätt att tillbringa tredje advent på! Det värsta är väl att man inte känner av någon direkt hunger när man sitter och småäter under så lång tid. Men efter kl 20 stoppade vi ändå i oss lite middagsmat. Nu har jag tillbringat kvällen med att sätta ihop pepparkakshuset, färdigställa ett par paket som måste lämnas den här veckan och tagit fram julkorten och prickat av på listan vilka vi ska skicka till. Tanken var att jag även skulle skriva adresser och göra klart ikväll, men nu tog både kraft och lust slut. Så nu skjuter jag upp till morgondagen och hoppas att posten ändå hinner leverera för julafton! Decemberkvällarna har en förmåga att bli extra sena......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar