fredag 7 december 2012

Snart dax för pepparkaksbak

Nu doftar det gott av pepparkakskryddor i köket. Jag väntar på att margarin- och kryddblandningen ska svalna så att jag kan ha i vetemjöl. Sedan är det fritt fram att baka pepparkakor fr o m imorgon. Har också tänkt hinna med saffransbröd under helgen. Maken är ikväll på Wallmans julshow med jobbet och imorgonbitti flyger han till Malmö dit han är bjuden för kurs och julbord hos ett dentallab. Jag var faktiskt bjuden att vara med på julbordet, men jag hade inte lust att vara borta en hel helg för en middag, när maken båda dagarna ska vara på kurs och jag skulle få göra Malmö ensam, den här årstiden. Nej tack. Annars är jag inte så svår att få med på resor. Det har dock blivit svårt att få åka med när det är kursresor, nu måste man vara tandläkare, sköterska eller hygienist för att delta. Men jag har varit med!! Till Lissabon(23 år sedan), Wien (13 år sedan), New York(12 år sedan)och Rom(10 år sedan). Det var väldigt roligt, helt ok att göra städerna på egen hand på dagarna och sedan hänga med på goda middagar och trevligt umgänge på kvällarna. Så jag är glad för det som varit. Egentligen kan jag inte fatta att det faktiskt är så länge sedan som dessa resor var! Många minnen är så starka och tydliga som att det skulle varit alldeles nyss. Det är härligt att resa och uppleva nya platser, just nu är det ingen resa inbokad, men jag har en tripp i tankarna som jag funderar på att göra alldeles på egen hand i början av nästa år. Jag ska låta det mogna ett tag innan jag bestämmer mig. Och nu ska pepparkaksdegen få stå och mogna över natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar