lördag 15 december 2012

Lördagssysslor

Idag har maken och jag varit ute på julklappsinköp. Har man skaffat sig fyra stycken barn, så blir det en del paket. Jag hör om familjer som bestämmer sig för att bara köpa EN sak för en viss summa och sedan lottar man ut paketen. Alla får varsitt paket, men man har inte förköpt sig. Tycker det låter väldigt sunt. I vår familj gör vi inte så! Vi är noga med att det ska bli samma summa till varje barn, men den är inte så låg och det blir mycket gåvor. Dock MÅSTE det alltid ges bort något hemgjort, om ni frågar mig. Och till mina syskon och syskonbarn brukar det bli något slöjdat. Ofta med rimmet, "För att inte julen ska bli förstörd, här är något från faster/moster slöjdnörd"... Ett riktigt busväder bjöds det på idag, stark vind och blötsnö! Jag trotsade vädret och gick hem från stan efter att ha varit på ett gympapass på Väderkvarnsgatan. Tittade in till Sats gym och pratade några ord med son Johan som hade jobbat ett pass och nu var kvar och tränade. Meningen var att vi skulle på middag till son Gustav och hans flickvän ikväll, men dessvärre hade han drabbats av magförgiftning efter ett julbord igår. Så kvällen fick tillbringas hemma. Jag roade mig med att baka ett pepparkakshus efter middagen, och sen blev det stickning framför teven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar