måndag 17 december 2012

DET kallar jag julpyssel!!

Jobbade till klockan fem, hade elever kvar på övertid för nu är det julklappar och julaftonsklänningar som det är bråttom med!! Jag och närmsta kollegan hann också gå igenom våra lager och skriva upp vad som behöver beställas inför vårterminsstarten. Hade promenerat till jobbet imorse, och nu tog jag bussen ner på stan. Jag skulle köpa julklappen till maken, besöka optikern samt köpa en blomma till en stackars kollega som närapå kollapsat efter betygsättning och all stress den förde med sig. Hon hade 400 betyg att sätta! Ikväll blev äntligen julkorten skrivna. Jag laddade upp med levande ljus, julmusik, rödvin och kex med getost och fikonmarmelad. Måste ju göra det hela till en angenäm stund!! Det är vad jag kallar julpyssel med klass!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar