tisdag 18 december 2012

Gottegris!

Sitter och mumsar i mig sista resterna av saffranspannkakan till kvällsteet. Jag vet att man inte ska stoppa i sig en massa ätbart på sena kvällar. Men det är ju då allt smakar som bäst!! Ikväll blev jag också extra sugen för jag har suttit hela kvällen och plöjt igenom olika receptsajter i jakt på den perfekta juldagsmiddagen för 14 personer. Måste "plantera" lite olika ideér innan jag hittar den bästa. All mat ska handlas redan på fredag-förövrigt min första lediga jullovsdag!! Hade också tänkt få de grova planerna klara ikväll för imorgon förmiddag ska jag, på en håltimme, åka till systembolaget. Ska köpa portvin till skolledningen i julgåva och tänkte passa på att inhandla drycker till vår egen jul också. Har även hunnit med att koka knäck på laktosfri grädde till klassens fika och jullekar imorgon eftermiddag. Och naturligtvis slickade jag ren kastrullen också..... Gottgottigottgott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar