onsdag 5 december 2012

Snökaos

Det snöade och blåste imorse, men jag tog min cykel och stod och trampade och parerade rätt så bra på det sliriga underlaget. Sedan fortsatte det med snö och blåst hela dagen och långt in på kvällen. Hem fick jag pulsa och släpa, ibland lyfta cykeln. De 1,5 km mellan arbetsplats och hem tog mig en halvtimme! Är tacksam att jag har mitt arbete så nära, eftersom flyg, tåg, region- och stadsbussar bara ställdes in. Massor av trafikolyckor också. Vilket kaos. Men så vackert landskapet blev, så rent och vitt och vilka fantastiska formationer som växer på allt som blivit översnöat. Det är intressant att vårt högteknologiska samhälle fortfarande är så väderberoende, så sårbart. Tänker att jag skulle vilja gå ut och slänga mig ner på rygg i allt det vita och bara göra en snöängel.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar