lördag 22 december 2012

Dan före dan före dopparedan!

Klockan närmar sig midnatt. Jag har just gjort det sista för ikväll med vårt julbröd. Vi har sedan ca 30 år tillbaka som tradition gjort ett Gotlandsbröd till jul. Från början var det faktiskt maken som stod för det baket, men de senaste tio åren är det jag som gjort det. I de flesta fall pga att han jobbat dagen före julafton. Just idag beror det dock på att han somnade framför teven och jag sa åt honom att gå isäng! Han har en förmåga att vakna jättetidigt även när han är ledig. Imorse var det kl 5. Han gick upp och läste tidningen, inte konstigt att han är kvällstrött!! Det närmar sig verkligen julafton! Jag promenerade fram och tillbaks till stan idag och inhandlade de sista julklapparna. Har slagit in och lackat paket och stått i köket med tårtbottnar till juldagen och strax ska jag förbereda senapssillen till imorgon kväll när vi ska tjuvstarta vårt julbord. Den julmusik jag helt och fullt "blivit såld" på i år, är Mauro Scocco.
Han ska få sjunga för mig nu när jag blandar till såsen till senapssillen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar