onsdag 26 december 2012

Annandag jul

Helgerna gör en "dagvill"! Imorgon är en vanlig vardag, maken har gått isäng för han ska upp och arbeta. Det ska visst vara torsdag imorgon. Själv ska jag njuta av att vara ledig utan krav! Förut om åren har jag alltid avsatt tid i dessa mellandagar för att sätta in fotografier, tagna under året, i album. Jag hade ett album till varje barn och så ett eget. När barnen fyllde 15 slutade jag göra album, då fick dom "ta över". Nu har jag slutat göra till mig själv. Nöjer mig med bilder i datorn. Men jag är väldigt glad för de album jag gjort, för oj, oj vad barnen haft nöje av att sitta och bläddra i dem! På sätt och vis saknar jag ändå pysslet det innebar att klistra in foton, skriva några rader, kanske även klistra in en biljett eller något annat minne från en resa eller utflykt. Jag höll på med "scrapbooking" innan det blev populärt! Det blev också som en slags resumé över det år som gått och många glada minnen kom tillbaka när jag höll på! Skulle jag ha småbarn skulle jag inte tveka till att börja med album igen, även om det inte är "modernt". Vem älskar inte att "bläddra i sin egen historia"?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar