lördag 29 december 2012

Abstinens och en haloring

Promenerade alldeles nyss hem från en mycket god och trevlig middagssittning hos son med flickvän, och flickväns föräldrar. Vi hade en riktigt mysig stund och tiden gick fort, fort, så klockan blev över halvett innan vi gick hem. Ett märkligt fenomen runt fullmånen på hemvägen, en sk haloring, som säjs förebåda oväder. Får väl hoppas att det inte stämmer. Annars hade jag lite abstinens när jag vaknade imorse! Flera dagar utan träning, flera dagar utan att handarbeta! Bägge dessa saker såg jag till att få gjort idag. Letade i mina gömmor upp restgarner som jag började sticka vantar av och så hittade jag en liten bit tyg med tuppar och höns som jag genast satte igång att sy en grytlapp av (det var vad det räckte till) åt en god vän, som ska få det som en nyårshälsning.
Träningsabstinensen avhjälptes också, tack vare ett styrkemedelspass sena eftermiddagen! Så nu, efter god mat, gott vin och trevligt umgänge är min kropp i balans igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar