onsdag 19 december 2012

Tråkig, förnuftig eller dum??

Eller är jag en blandning av alla tre?? Vi hade julfest på skolan från klockan tre idag. Hade avslutat ett elevhälsomöte strax innan så jag stod fortfarande och kopierade betyg när kollegorna började ta mat, men tillslut kunde jag också låta mig smaka. Det var mycket godsaker och det serverades t om öl, snaps och vin! När klockan var sex började folk ge sig av men vi var väl 7-8 personer som satt kvar och pratade. Tre kvinnor i 30-årsåldern beslöt att dra vidare till Stationen och fortsätta dricka vin. Skulle vi med? Jag övervägde en stund, men beslöt att välja träning före krogen. Alla undrade storögt hur det skulle gå med vin i kroppen. Äsch, jag hade ju bara druckit tre glas..... Sagt och gjort jag gav mig av en halvtimme senare, snabbt på cykel via hemmet för att byta om och så iväg mot Friskis & Svettis. Ett vanligt medelgympass. Det gick ok, men lite halsbränna kände jag faktiskt att jag fick. Det kanske inte var så jättevettigt att träna med alkohol i kroppen! Nu har jag duschat, kokat te och ska titta på tv och sticka tillsammans med döttrarna. Maken övernattar i Stockholm, han har tentat och ska fira det med en öl med några kollegor och imorgon ska han vara på kurs på Lidingö. Men frågan hänger kvar, borde jag valt krogen med "ungdomarna", herregud, jag är ju 20 år äldre än dom........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar