onsdag 26 december 2012

Juldag

Avslutade juldagen med att titta på filmen Änglagård 3. Den var faktiskt en besvikelse, vilket jag borde vetat. Vi pratade faktiskt om det här med uppföljare till filmer vid julbordet igår. Det är oerhört sällan som det blir bättre filmer efter den första. Bara ett sätt att försöka "mjölka" än mer pengar ur en bra idé. Det var ändå rätt skönt att slappa framför teven. Hela dagen har gått åt till juldagsmiddagen för 15 personer. Vårt hus är inte direkt gjort för större bjudningar, så jag fick börja med att ta ner extrabord från vinden, flytta bort fåtölj och soffbord ur vardagsrummet och skjuta undan granen (som redan barrar rejält). Sen fick vi bära upp stolar från källaren. Stryka dukar och leta fram nerpakterat porslin för att få lika till alla. Nu tycker jag att det är väldigt roligt att hålla på och ordna med bjudningar, jag har väl sagt det förr, att jag skulle gärna ha släktmiddagar varje söndag och samla släkt och vänner för långa sittningar! Men just idag kändes det lite småtungt i kroppen. Det kan bero på att jag håller på att få någon typ av förkylning för ikväll fick jag tväront i halsen. Nu ska jag försöka sova bort detta, för imorgon ska vi fixa ännu en middagsbjudning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar