torsdag 27 december 2012

Mellandagsrean....

...skulle jag INTE gå på! Jag avskyr när det är mycket folk i affärerna och på reor så ligger saker huller om buller och allt ser bara trist ut. Dessutom saknar jag inget särskilt i min garderob. Jag tog det lugnt på förmiddagen, satt och surfade runt på olika bloggar och läste i min julklappsbok Yoga av Malin Berghagen. Äldsta dottern och jag fikade tillsammans och lyssnade på Hanna Hedqvists mycket starka och öppenhjärtliga vinterprogram på radio. Förkylningen ligger och trycker i kroppen och ger huvudvärk, halsont och rinnsnuva, så några större ansträngningar ville jag inte företa mig. Men jag kände ändå att jag behövde komma ut en sväng. Hade inte varit ute sedan julafton när vi promenerade hem från domkyrkan efter julspelet. Bestämde mig för att gå ner på stan och få min armbandsklocka-som jag fick i julklapp av maken- kortad så att jag kan börja använda den! Temperaturen låg på 0-strecket, snön hade moddat ihop sig och bitvis var det tung-gått, bitvis ordentligt is-halt, men skönt att få frisk luft. När jag skulle korsa Sysslomansgatan fick jag en ingivelse att se om den lilla klädesbutiken Tiffany kanske hade rea. Det hade dom!! Köpte man 3 plagg eller fler fick man 50 % på allt! Dessutom var det bara jag och en kund i butiken och allt hängde färgmatchat och snyggt på galgar! En dryg timme tillbringade jag i provhytt och butik-och tillslut framme vid kassan!! På bilden syns det som inhandlades, och gissa om jag var nöjd! Tyckte att jag fick mycket för pengarna! Det är ofta när jag inte letar efter något speciellt som jag gör de bästa inköpen! Shopaholic??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar