söndag 9 december 2012

Tacksam

Så lätt det är att ta saker och ting för givet! Men så viktigt det är att tänka efter över det som sker i ens liv och vara tacksam för det! Det var som mjölk utomhus. Jag cyklade iväg på gympa kl 11 och när vi skuttade runt därinne, sken plötsligt en solstråle in genom fönstret. När jag kom ut för att ta cykeln och trampa hem igen kl 12, strålade solen från en klarblå himmel. Kvar av dimman låg endast rimfrosten som en diamantkontur på varje träd och buske. Så makalöst vackert!¨ Jag cyklade hem för att skotta undan i trädgården, där våra cyklar ska stå. Under tiden hann äldsta dottern och hennes kamrat bli färdiga för att promenera ner på stan. Just när dom skulle svänga vänster på cykelvägen skriker dom på mig. -Kom hit och titta! Där lyser en regnbåge som en lodrät väg rakt upp i himlen. Magiskt!! Sådant kan jag känna tacksamhet över! Fortsatte dagen med att baka julbröd från Warbro kvarns hemsida, lussebullar och pepparkakor. Maken kom hem från Malmö-via Köpenhamn, eftersom Skåne idag lamslogs av ett snöstormigt väder. Jag ÄR verkligen tacksam över mitt liv och det som sker! Så priviligierad jag är. TACK!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar