torsdag 13 december 2012

Först lite otur och sen mycket tur!

Kom inte ifrån jobbet i tid så det blev ingen simning den här torsdagen heller. Efter veckohandling och lång kö på posten bestämde jag mig för att gå på ett gympapass. Innan jag åkte iväg gick jag in och kollade på schemat på nätet, eftersom det nu är ett särskilt julschema som gäller. Det visade sig att "mitt pass" var inställt. Då drog jag på mig ett par överdragsbyxor, min dunjacka, mössa, tjocka stövlar och varma vantar och så tog jag en lång, skön vinterpromenad istället. Det är så vackert ute med all snö! Jag gick över kyrkogården och där var nästan alldeles tyst från stadens larm, på en del gravar brann det ljus och det var väldigt fridfullt och härligt. Carolina Rediviva med sina två ståtliga jättejulgranar utanför stora porten, slottsbacken med alla stora snötyngda träd, Fyrisån med sitt svarta, strömmande vatten och de stora kastanjerna som är ljusprydda och julfina. Visst är Uppsala en vacker stad!! Jag gick till Cura, hudvårdssalongen, som bjöd in till kvällsöppet Luciamingel och hade rabatt på alla presentkort. Fick varm glögg och en glad överraskning! Hade nämligen vunnit en tävling med en ansiktsbehandling som pris! Detta tack vare att jag skrev en slogan för några veckor sedan. Trevligt, trevligt! Messade min dotter innan jag skulle vandra hemåt, hon var och städade på Tandvårdsvinden. Tursamt nog hade hon precis blivit färdig, så vi hade sällskap hem och gick och pratade julklappar och julfester. Ibland gör det inget att det inte går som planerat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar