fredag 21 december 2012

Ledig!(??)

Somnade gott igårnatt men vaknade kl 1 och messade yngsta dottern som var på fest. Fick veta att hon hade sällskap hem på bussen och att dom snart skulle ge sig av. Jag messade ett godnatt och somnade om. Kl 2 vaknade jag till med ett ryck och insåg att det fortfarande lyste i hennes rum. Jag messade och frågade var hon var, men fick inget svar. Jag gick upp och skickade ytterligare ett sms. Inget svar. Jag gick ner i köket, messade, inget svar. Jag kände hur pulsen började stiga. Jag ringde tre gånger och telefonsvararen gick på direkt. Jag vankade av och an i huset och hade hjärtklappning och såg otäcka syner i huvudet. VARFÖR gör jag så, plågar mig med påhittade senarier. Jag blir så ARG, men dom bara kommer. Vem skulle jag ringa, polisen var lite för tidigt, men varför tog jag inte numret på kompisen som skulle sällskapa henne på bussen? Plötsligt får jag se en person mellan träden i backen, vit jacka och långt blont hår, JAAAAA-det var Ingrid. Överlycklig öppnade jag ytterdörren och vinkade som en galning med ett stort lättat flin i ansiktet. Hon såg rätt förvånad ut. Bussen i stan hade varit jätteförsenad och hennes mobil hade bara lagt av. Slutet gott, allting gott. Förutom en sak; jag var så uppe i varv att jag inte kunde sova. Hade svårt att få hjärtslagen att stabilisera sig, så jag hörde klockan slå fyra innan jag måste domnat bort. Hade ställt klockan på 7 för att komma iväg till butiken så tidigt som möjligt, räknade med att det skulle vara mycket folk idag, så här nära julhelgen. Halvnio åkte jag hemifrån-halvtolv kom jag hem. Det var mycket folk och alla hade långa, långa inköpslistor. Min slutnota, blev tre gånger så dyr som den vanliga veckohandlingen. Väl hemma, tog det ytterligare en timme innan kassarna var inburna och allt inplockat på rätt ställe. Då blev det en välbehövlig fika innan jag ställde mig och stekte köttbullar, la in sill och bakade bröd. Tvättade också ett par maskiner och sen drog jag iväg på ett gympapass. Lagade en riktig god fiskgryta till middag och efter den satte jag mig först vid symaskinen för att färdigställa ett par julklappar, sedan gjorde jag Leilas julgodis "Rocky road". Nu har jag druckit te och suttit och lipat framför sista delen av "Allt för Sverige" på Svtplay. Är nog extra rörd för att jag börjar bli lite trött. Den här första lediga dagen har varit fullspäckad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar