måndag 10 december 2012

Dags för betygsvånda

En lång dag på jobbet idag! Cyklade dit till kl 08.00 och trampade hem 20.20. Lektioner, elevärenden, betygssättning och så ett föräldrarådsmöte. Det sistnämnda har jag aldrig tidigare varit med på. Föräldrar till en grupp "problemelever" som uppför sig oacceptabelt sedan en tid tillbaka blev sammankallade med två kuratorer och familjehemsterapeuter som höll i själva mötet. Fyra lärare, en skolassistent och bitr rektor var med som informatörer och för att svara på frågor. Därefter fick föräldrarna sitta själva och prata ihop sig om vad dom själva kan göra, vad dom tycker att skolan kan göra och hur vi tillsammans kan lösa problemet. Det kom några bra förslag som vi tillsammans ska ta tag i, och i början av februari ska vi träffas tillsammans med eleverna i ett liknande möte. Däremellan ska vi arbeta med elevgruppen och individerna. Mötet gjorde att jag inte hann bli klar med betygssättningen, nu får jag sova på saken för att fortsätta imorgonbitti före första lektionen. Det måste vara satt och definitivmarkerat imorgon eftermiddag. I år ska årskurs sju ha betyg för första gången, så det är extra många betyg att sätta i år, men eftersom jag har halvklass och bara ett ämne ska jag inte klaga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar