söndag 25 november 2012

Vad har du för standard i Ditt liv?

Raymond Ahlgren; " Lev ett vaket liv där du fattar medvetna beslut så ska du se att hela ditt liv byter kurs och helt plötsligt är det du som står vid rodret och skapar det liv du verkligen vill ha." Jag letade upp ett fyra år gammalt sommarprogram och lyssnade på idag! Det var mycket intressant och bra! Fick tipset genom Malin Berghagens blogg, som jag går in på med jämna mellanrum. Har gått på yoga för henne både på Masersgården i Dalarna och på träningsresan till Turkiet, och hon gav bestående minnen. Raymond Ahlgren är tydligen en barndomsvän till henne, dom var visst med i tv-programmet "sommarpratarna" för några veckor sedan. Jag har inte sett det, men det roade mig att slå på hans sommarprogram på datorn idag när jag satt nere i källaren och tränade på min frihandsquiltning. Han var ganska provocerande i sitt program, men han fick en på så sätt att reagera och faktiskt tänka på sitt eget liv. Kanske inga nyheter, men sagda på ett annat nytt och annorlunda sätt kändes det tänkvärt att lyssna till! Vad håller jag för standard i Mitt liv-utifrån de förutsättningar som Jag har?? Standard har inget med pengar att göra, utan HUR jag förvaltar det jag redan har! Hafsar jag igenom det jag gör, eller gör jag det med standard? Dvs varsamt, noga och värdigt?! Det blir inte lättare senare- det blir bara....senare....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar