fredag 16 november 2012

Fredagskänslan!

Vaknade med fredagskänslan imorse!! Maken skulle upp halvsex, men han var trött och hörde inte klockan. Den pep och pep, och jag blev klarvaken!! Försökte somna om, men jag hörde hur det stökades i köket, hur det borstades tänder och tillslut hur ytterdörren slog igen. Då gick jag upp! Det var ok, jag åt frukost och läste tidning och sen satte jag igång att städa. Hade en skön fredagskänsla hela tiden! Det gick bra att jobba, det var jätteskönt att gå på gympa och det var härligt att ställa sig och laga lite extragod mat. Ikväll firar vi makens födelsedag i efterskott. Har ätit en fräsch sallad med entrecote och druckit ett smarrigt Amaronevin till. Nu ska vi äta ost, kex och dricka ett sött Saturnesvin, det är döttrarnas present till sin pappa. Jag köpte ett lyxigt rak-kit i present. Det är svårt att köpa födelsedagspresenter till någon som har allt och som inte önskar sig något. Tror inte att han blev överlycklig, men jag hoppas att det känns bra i rakningsögonblicket. Min tanke var att köpa biljetter till Lennie Norman och Björn Skifs show på Tyrol, men tyvärr var sista föreställningen ikväll och jag visste inte riktigt hur maken skulle må, så här 4 dgr efter hemkomsten från Japan. Jetlagen sitter i, för nu har han faktikt lagt sig och somnat innan efterrätten. Äldsta dottern kom just hem från jobbet, så hon får den stora äran att väcka honom!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar