torsdag 8 november 2012

Gammalt väcker minnen till liv!

Idag fick jag frågan om jag hade något lämpligt 1800-talsplagg. En kollegas dotter skulle vara med i en pjäs. Faktiskt har jag det, och nu ikväll var jag upp på vinden och rev bland mina klädsamlingar. När jag gick på högstadiet älskade jag att spela teater för andra. I årskurs nio satte vi upp en pjäs som, om jag minns rätt, utgick från en text av Tage Danielsson. Det var en massa ihopsatta sagor, som alla gick ut på miljöarbete. Där skulle jag ha en gammaldags långklänning och min duktiga mamma sydde ihop en klänning av gamla avlagda gardiner. Den är hellång med en turnyr på rumpan, hög hals med krås och långa ärmar med krås. Riktigt söt faktiskt. Jag fick laga några spruckna sömmar och så tog jag och tvättade den, för den luktade gammal vind. Så får vi se om den kommer till användning. För övrigt idag har det varit en vanlig jobbdag. Efter sista lektionen åkte jag och simmade och sedan tillbaka till skolan för utvecklingssamtal. Nu börjar den perioden. Klockan blev ändå inte mer än halvsju idag så efter middagen hann jag med att mangla lakan och ringa mina syskon. Tjejerna och jag fikade med äppelkaka och vaniljsås och nu ska det bli skönt att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar