tisdag 13 november 2012

Harajuku

Lärde mig ett nytt ord ikväll; harajuku. Ursprungligen ett distrikt i Tokyo varifrån ett extremt ungdomsmode växt upp. Jag såg på ett nytt modeprogram via svtplay när jag kom hem. Efter 12 timmar på jobbet fanns inga krafter kvar till några storverk. Det blev en kopp te, en macka och så en halvtimmes lite småintressant nytt modeprogram. Hade faktiskt en elev i morse som var lite "Harajuku". Hon hade färgat sitt långa hår i två rosa nyanser och prytt frisyren med stora rosetter. Kjolen hon bar var i flera lager tyll och stod ut. Till den bar hon randiga strumpbyxor och rosa sneakers!!Det är "högt i tak" när det gäller acceptans för olika stilar på vår skola, det finns alla sorter och jag har aldrig, under mina 14 år, hört att någon blir retad för klädsel eller utseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar