torsdag 29 november 2012

Äntligen kom snön!

Så vackert ute efter nattens snöfall!! Visserligen nollgradigt och rätt slaskigt, men snön har faktiskt legat kvar och särskilt alla träd och buskar bildar ett vackert sagolandskap. Jag hade varit och lämnat blod efter jobb och simning och bilade uppför Carolinabacken PRECIS när de två stora julgranarna (som ståtar högst upp i backen, på varsin sida om den stora ingången till universitetsbiblioteket) plötsligt tändes! Det var så vackert, ett ögonblick att ta till sig. Adventsinspirerad åkte jag till blomsteraffären och handlade på mig massor att pryda hemmet med till helgen. Har också plockat fram alla dukar, gardiner och bonader som ska strykas. Imorgonbitti ska jag starta upp med städning, så kan jag pynta på lördageftermiddag. För tjuvstarta vill jag inte!! Nu visar termometern dessutom på minusgrader så min förhoppning om att snön ska stanna lever!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar