måndag 26 november 2012

Med advent och jul i åtanke!

Genom åren som textillärare, är det då och då elever som kommer på att dom vill göra tehuvor. Vi har gemensamt fixat ihop ett mönster och fått till det rätt bra, men jag har ofta tänkt att jag borde göra iordning mönster och arbetsbeskrivning och sy upp en, så kanske fler kan bli inspirerade. När jag hade min ambitiösa praoelev tog jag mig för och klippte till och började sy och skriva ner hur jag gjorde. Praoeleven renskrev och plastade in mallen. Sen blev den liggandes halvfärdig, det blev mycket annat som måste tas itu med på jobbet. Men idag bestämde jag mig för att göra den färdig, hade 45 minuter innan vi skulle ha ämneskonferens. Egentligen är den tiden avsatt för att jobba med hemsidan, men idag prioriterade jag bort den till förmån för praktiskt ämnesarbete!! Tycker faktiskt att det var värt det, visst blev den riktigt fin!!?!! Passade också på att plocka fram lite julinspiration, det är ju faktiskt första advent på söndag, bara fyra veckor till jul, så vill eleverna hinna göra något, är det hög tid att sätta igång nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar