söndag 18 november 2012

Allenergi!

Igår eftermiddag ringde jag och anmälde mig till ett "Allenergi-möte"! Ända sedan jag var på informationsträffen i Sandika utanför Östhammar i augusti har jag tänkt att jag skulle vilja delta i ett "riktigt möte". För det är så det kallas, inte kurs. Jag cyklade tillsammans med yngsta dottern på förmiddagen. Hon skulle till sitt städjobb nära Gränby centrum och mitt möte skulle gå av stapeln i Vaksala kyrkby. Vaksalakyrkan är jag döpt i, och jag har som vuxen varit där både på bröllop och dop. Inte har jag någonsin tänkt på att det strax bakom kyrkan ligger en egen liten idyllisk by, med röda små trähus. I ett av dessa hus tillbringade jag idag fem timmar. Först undrade jag verkligen vad jag gett mig in i. Det var trångt i hallen och strax innanför låg vardagsrummet där 15 stolar stod uppställda i ring. Som jag tänkt mig ett AA-möte. Alla som var där verkade känna varandra och det var en uppsluppen och förväntansfull stämning. Prick på slaget 12 satte vi oss alla på varsin stol och Kersti och Lennart började tala. Det var fascinerande att få delta och verkligen känna energin i rummet. Jag blev fylld av tankar och känslor. Först förvirrad och undrande. Varför antecknade ingen, varför fick vi inte papper på allt som sades? Men det är just det som "är grejen". Försök inte förstå, sa dom gång på gång. Du tar till dig det du behöver ändå. Efter ett tag blev jag jättetrött, fick nästan huvudvärk. Efter fikapausen när vi fick göra en del övningar, lättade tröttheten för att ersättas av en slags konstig kraft. Den förstärktes dessutom när Kersti gav oss alla i ringen några minuters fysisk healing. Jag var nästan upprymd innan eftermiddagen var slut. Glad att jag valt cykeln som transportmedel, så jag fick röra mig ute i friska luften och höstmörkret för att samla ihop mig innan jag kom hem och satte igång med middagen. Det blev bara "så platt" när jag under middagen försökte förklara vad jag fått vara med om. Min käre make (som är en sann naturvetare) var mycket skeptisk och min äldsta dotter likaså. Men tänk, jag brydde mig inte, jag är glad och rik av det jag fått vara med om idag. Jag känner att det var meningen att jag skulle få uppleva detta just nu!! Kvällen avslutades med en liten whiskey, chokladpralin och japanbilder!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar