tisdag 6 november 2012

Tänk om man vågade......

Idag har min äldsta dotter bokat sin Australienbiljett!! Till våren bär det av för en 4 månaders tripp, tillsammans med en god vän. Det blir en fantastisk upplevelse för dom. Skulle man kanske själv hitta på något, nu har man ju inga småbarn längre?! Tänk om man skulle göra något galet annorlunda!! Inte bara traggla på i samma gamla fotspår. 10 timmars arbetsdag idag känns inte som någon höjdare precis. Anledningen är Torbjörn Hortlund, utbildningsledare på Uppsala Universitet som leder en slags processutbildning under sex måndagseftermiddagar, där vi bl a tar upp att hitta ett gemensamt språk till utvärderingar och omdömen. Och en sådan period med utvecklingssamtal inleds nu och två veckor framöver. Det innebär ganska många, långa arbetsdagar/kvällar. Skulle jag verkligen vilja (även om jag skulle våga), jag menar, jag som är så hemkär?! Och inte är jag så modig heller. Men att leka med tanken är faktiskt lite spännande. Tänka att man har möjligheten, att inget binder en, mer än ens egna begränsningar. Och just nu inser jag mina begränsningar eftersom klockan slog 12 slag, och jag ska upp tidigt för en ny arbetsdag imorgon.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar