fredag 23 november 2012

Sängfösare

Oj vad den här kvällen gick snabbt! När äldsta dottern och jag kom hem från gympan strax efter kl 17, hade vi spontanbesök av brorsan och hans fru. Dom blev kvar och vi satt och pratade en dryg timme. Därefter fick vi duscha av oss gympasvetten och sen blev det matlagning. Ikväll åt vi "skomakarlåda", en rätt som jag älskar så här på hösten. Äldsta dottern skulle ut och äta med sina kompisar och fira in sin 20-årsdag, så vi var tre runt matbordet. Imorgon har vi bjudit hem folk på födelsedagskalas så fredagkvällen ägnades åt att baka tårtbottnar och slå in paket. Jag hittade ett recept på Leilas blogg, massor av choklad, smör, ägg och hasselnötter!! Medan den gräddade satt jag och pysslade med kort. Sånt är roligt, tycker jag! Nu börjar klockan gå mot midnatt och jag har hällt upp en liten whiskey. Sängfösar-dags!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar