tisdag 20 november 2012

Effektiv hemmakväll!!

Det kändes nästan lyxigt att få cykla hem direkt när arbetsdagen var slut idag! Nu är utvecklingssamtalen över för den här terminen. Jag hade lagt gula ärtor i blöt igår och skulle hem och koka ärtsoppa. Otroligt längesedan vi hade det till middag. Medan den kokade gick jag ner i källaren och fortsatte träna på min frihandsquiltning. Jag har ett litet julklappsprojekt som jag jobbar på. Tyvärr blev jag så inne i mitt sömmande att jag glömde bort min ärtsoppa och när jag kom upp i köket luktade det bränt! Typiskt!! Snabbt fick jag hälla över soppan i en ny kastrull och i botten av den första var en svart kaka av fastbrända, gula ärtor. Jag skar fläskköttet i tärningar, hällde i en buljongtärning och massor av timjan och värmde på. Som tur var hade det inte tagit smak av det brända. Jag gräddade pannkakor också, och flickorna och jag åt tillsammans. Maken håller i långfärdsskridskokursen ikväll. Efter middagen gick jag ner och färdigställde några av mina projekt, det är faktiskt riktigt roligt att frihandsquilta!! Nu sitter jag och dricker te, rensar bland mina bilder på datorn och väntar på att lingonsylten som jag nyss kokat ska svalna så den går att hälla upp på glasburkar. Gott till gröten imorgonbitti! Man kan få riktigt mycket gjort när man får vara hemma och greja-och oj, vad jag trivs med det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar