söndag 11 november 2012

Det enda dåliga med söndagar är att dom följs av måndagar

Stilla dig och dina sinnen. Lägg dig ner eller sitt på lugnt ställe. Gå ner i hjärtat med ditt medvetande och stanna där. Ta fram positiva känslor, kärlek och allt som lyfter din energi och vidgar hjärtats energi och gör dig glad. Stanna i den energin… Ovanstående citat kommer från Sanna Ehdins blogg, jag låg kvar i sängen och funderade över dessa rader i morse. Jag följer hennes blogg och jag läser gärna det hon skriver i böcker. Där finns mycket klokhet. Jag tycker så mycket om söndagar! Kravlösa söndagar i november-underbart liv!! Idag bilade äldsta dottern och jag till Österbybruk för årets första julmarknad. Det blev också en liten konstutställning i Sadelmakarlängan av Marie Lindgren och Eva Östberg. "Vår utställning i Galleri Sadelmakarlängan utgår från ett tillstånd där tiden och minnet vill ta form. Tankar flyger ut i rymden, ner i havsdjupet. Tiden lamineras och blir till broderade bilder och objekt, Jacques Cousteauglas och heminredning.” Hantverksmässigt var det fantastiska broderier, men jag hade lite svårt för motiven. Själva julmarknaden var större än jag förväntat mig. Lerkladdigt på marken och disigt i luften, men härliga mässutställare och det blev handlat alltmöjligt. Lingonglögg, honung, senap, en nagelfil av Orsasten och en handmålad kvast. Vi hade tänkt fika innan hemfärd, men hittade inget som vi ville äta i herrgården så vi bilade in mot stan och stannade till i gamla uppsala och tog en fika på Odinslund. Kom hem lagom till att cykla till ett spinningpass och sen var det mysigt att sätta på musik, hälla upp ett glas rödvin och ställa sig och laga mat. Jag tände (som vanligt) ljus, och tänkte lite extra på min pappa idag på fars dag. Barnens pappa kommer hem från Japan imorgon kväll, han har missat både födelsedag och fars dag. Nu behövs sömn för att orka med en ny krävande arbetsvecka. Är jag verkligen redo för måndag??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar