torsdag 15 november 2012

Fäst blicken på något vackert och det blir en stunds vila

Det här buskaget med snöbär passerar jag varje dag påväg till jobbet. Imorse var det klart i luften och regndroppar som hängde kvar i grenverket glittrade på ett magiskt sätt. Jag var tvungen att stanna och ta ett foto! Det känns viktigt att ha tid att se det lilla, lilla i tillvaron som är vackert. Att SE är för mig att vara "mindful" det blir en paus i tillvaron. Om så bara för ett litet ögonblick. Jag tycker om att omge mig med vackra saker hemma också. T ex köper jag färska snittblommor varje vecka, den här årstiden. Jag sätter dom i en vas i hallen, så att det är det första jag ser när jag kommer innanför dörren. Den här veckan är det ståtliga, röda liljor som lyser upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar