söndag 4 november 2012

Som en fuktig, grå filt...

...låg dimman över landskapet idag. Såpass att vi missade avfarten till Uppsala i Enköping. Vi fick åka vidare mot Stockholm och svänga av i Grillby/Härjarö. Min syster, systerson, yngsta dottern och jag hade varit i Västerås och uppvaktat vår äldste bror som fyllde jämna år för knappt 14 dagar sedan. På födelsedagen befann han sig på resa i Turkiet. Men vi ger oss inte! Bara för att man reser bort när man fyller, ska man inte tro att man slipper gratulationer. Vi gjorde det ändå ganska lätt för honom! Jag gick upp och bakade bullar imorse och min syster hade gjort en rulltårta och bondkakor, så han behövde bara brygga kaffe! Det blev en trevlig eftermiddagsstund i gemenskap, sådant vi behöver mycket av, särskilt den här årstiden!! Imorgon startar jobb/skola igen. Då gäller det att man är utvilad! Alla vi tre hemmavarande har faktiskt gått i säng, trots att klockan inte är mer än 22.30. Jag har tagit med datorn i sängen och ska titta på "Allt för Sverige" som jag såg kört igång, och som jag missat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar