tisdag 27 november 2012

Julkortsdags

Ikväll har jag suttit och pysslat ihop årets julkort! Det blev till en fix idé första julen med första barnet, dvs Gustav. Julkort på familjen-det skulle bli vår jultradition! Var nog lite inspirerad från foton på mig själv och mina syskon som togs under några jular.
Så här efteråt är det faktiskt väldigt skoj att titta på bilderna och se familjen växa (och åldras). Har försökt få lite variation på bilderna. Någon gång släpade jag ut hela familjen till en lada ute på landet för att jag ville ha halm och en gammal lykta med i bilden. Vi har bakat pepparkakor, julpysslat, suttit nakna i sängen, stått ute i snödrivor, legat i en cirkel på golvet, tittat fram bakom stenar, åkt rutschkana osv. Många bilder fick man ta varje år, i synnerhet när alla fyra barnen var halvstora och alla skulle fås att titta in i kameran. Det har stönats, gjorts grimaser, blundats, svurits, mutats osv i all oändlighet. Ibland har vi fått kompromissa och fått välja ett kort där dom flesta sett någorlunda normala ut. De senaste åren har jag även skrivit ner ett litet julbrev, med lite årsresumé över familjens liv. Idag när jag satt med årets julkort funderade jag över hur länge jag kommer att hålla på med detta. Kommer detta att bli det sista? Jag menar; när det bara är Kjell och jag kvar hemma, hur kul känns det med en julhälsning med foto på två åldringar.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar