lördag 17 november 2012

Allt ljus på Uppsala

Efter middagen ikväll, cyklade maken och jag ner på stan för att promenera runt på alla ljusinstallationer som lyser upp olika delar av centrala staden. En rolig idé i den mörkaste månaden. För två år sedan var det senast och då var det flera riktigt bra belysningsobjekt. Särskilt den på slottet minns jag. Kanske hade jag lite för stora förväntningar i år, för några märktes knappt, eller var ganska oansenliga. Men de tre på bilderna ovan, tyckte jag var spännande! Munken, Rosénparken och Gustavianum. Det är faktiskt en vacker stad man bor i! Domkyrkans torn är ståtliga i sin alldeles egna belysning och siluett. Vi avslutade kvällen med att se Susanne Biers senaste film "Bröllop i Italien" på bio. Den var en bra feel good-film, och jag var så uppfylld av vackra vyer från Italien att jag kände för att åka hem och boka en resa direkt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar