tisdag 6 november 2012

Gustav Adolfsdagen

Släcka borde jag, sova borde jag! Klockan närmar sig midnatt! Onsdagmorgnar innebär morgonmöte, så då måste jag vara extra tidigt på jobbet. Men jag får en sådan energi när jag varit på kursen i frihandsquiltning. Det är så roligt! Som alltid när jag håller på med skapande arbete, det ger mig en otrolig energikick! Det var näst sista träffen ikväll och faktum är att det börjar bli "lite bättre flyt" på det man gör nu, mot första gången. Dessútom fick jag en så bra "julidé" ikväll. Fick verkligen hejda mig för att inte sätta igång meddetsamma när jag kom hem!! Jag får lugna mig till helgen! Yngsta dottern meddelade att hon ska sitta uppe och följa presidentvalet på tv inatt. Tydligen har Rosendalsgymnasiet valvaka för sina elever. Min dotter går på Lundellska, där var inget sådant arrangemang. Dock skulle man prata om utgången på engelskan imorgon, och hon ville vara förberedd. Som tur är börjar hon först efter lunch, så hon kanske hinner sova några timmar. Luciavaka hade vi på min tid, något presidentval brydde man sig inte om. I alla fall inte i mina umgängeskretsar. Har någon uppmärksammat Gustav Adolf idag? Inte ens flaggan var uppe på skolgården, trots att det är allmän flaggdag. Och inte en Gustav Adolfbakelse så långt ögat såg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar