lördag 24 november 2012

1992-11-24

Föddes vår första flicka! Det var fantastiskt!! Jag minns hur förvånade vi blev att det var en tjej som kom fram. Visserligen hade min mage faktiskt varit annorlunda mot när jag bar pojkarna, men ändå! Morgonen efter, dvs den 25 november, när det ljusnade utanför fönstret var magisk! Jag hade Karin vid bröstet och utanför fönstret såg jag slottsbacken med alla stora träd täckta av rimfrost, och högst upp Uppsala slott täckt av en dimslöja. Ett mycket speciellt ljus, en mycket speciell stund som jag aldrig, aldrig glömmer. Barnledigheten som följde var underbar. Jag njöt av vårt nya lilla barn och jag fanns där för pojkarna när dom kom hem från skolan och vi kunde verkligen "grotta ner oss" i december/adventsstöket fram till jul!! Kan jag fatta att detta är 20 år sedan??? Iförmiddags uppvaktade vi vår dotter med sång, smoothies och paket på sängkanten. Mitt på dagen hade vi huset fullt av folk. En perfekt dag att mysa inne med trevligt umgäne, lite gott att äta och levande ljus. Det var mulet och regnigt ute och mörkt nästan hela dagen. En knapp månad till ska det fortsätta bli mörkare, men sedan ska det väl vända igen. Jag tycker så mycket om att göra iordning för festligheter, Egentligen borde jag nog fötts som en italiensk matmamma! En som står i köket hela dagarna och lagar mat till min stora familj som sedan samlas runt det stora bordet och äter, pratar och umgås i timmar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar