fredag 9 november 2012

3 livsregler

Man ska alltid ha någon att älska, man ska alltid ha något att se fram emot och man ska alltid ha något att göra. Man rotar runt på nätet och hittar allt möjligt, bra och mindre bra eller rentav dåligt! De tre reglerna ligger det en del sanning i, tycker jag. Innan jobbet idag hade jag tid hos en optiker, för att prova ut sk terminalglasögon. Det blir skönt att få, för som det är nu får jag krypa nära dataskärmen, för att se ordentligt, och det gör att jag blir stel i ryggen. Efter jobbet mötte jag upp äldsta dottern på Friskis&Svettis. Vi gick på ett medelpass tillsammans. Sedan var det bara att cykla hem och duscha och klä på sig igen. Jag hade fått en inbjudan till Lyktvandring som jag gärna ville gå på. Det finns ett fantastiskt ställe ett par km från vår bostad. Kvarnbolund, en liten oas, så nära stan. En gammal kvarn som är förfallen, en å som strömmar omgiven av branter och vackra lövträd. Här inbjöd man till lyktvandring ikväll. Det innebar många hundratals av marchaller, utställda i naturen. Det innebar levande musik ute i mörkret, körsång, flöjt och klockklanger. Väldigt speciell stämning. Kallt i luften så varm gluwein smakade gott när vi kom hem. Nu är middagne intagen ch jag börjar längta till sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar