torsdag 11 januari 2018

Tack till den moderna tekniken!

 Jag har just suttit och tittat på en filmsnutt om hur man ska "släppa loss kreativiteten" för att lättare komma igång med sitt textila skapande. Den kommer från England och USA, inspelad av sönerna till en textilkonstnär; Sue Stone. Jag kom första gången i kontakt med hennes verk, när jag gick på Västberga folkhögskola på broderi distans. Vi skulle välja en konstnär att inspireras av.  Jag älskar hennes människor och miljöer, hon gör fantastiska porträtt, nästan som fotografier.


Och tack vare den moderna tekniken, kan jag nu alltså -helt gratis- ladda ner hennes filmsnuttar och få massor av tips, råd och inspiration. Som att gå på en studiecirkel, fast man är kvar hemma!  Det är fantastiskt roligt! På den här sidan finns massor av inspiration;  TextileArtist.org.

Sen är det bara en liten detalj.....
Det är så svårt att få tiden att räcka till allt vad jag vill göra.....

Måste ju t ex sova också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar