lördag 6 januari 2018

Guld, rökelse och myrra....

....de gåvor som de tre vise männen sägs haft med som gåva då de följt stjärnan och funnit Jesusbarnet.  Och det skedde idag, på Trettondagen.


Har funderat lite över dessa tre gåvor-

För mig har det varit guld värt, att få umgås mycket med mina familjemedlemmar under jul-ledigheten.

I stället för rökelse så tände jag mitt värmeljus och droppade i doftoljan Rening som spred en frisk och fräsch doft över hela bostaden nu ikväll.

Och myrran, som är barken från ett träd, och som användes bl a för att balsamera döda och för att tillverka parfym. Kan det vara min parfym Chanel Chance, som jag satte bakom örat och vid handlederna efter kvällens bad?!



Här är två av mina guldklimpar, som tillbringat dagen hos sin farmor. Dom kom strax innan huset blev tomt på döttrar, vovvar och pojkvänner. Vi tog oss ner till Svandammen och matade änder och duvor med ett brödbak som blivit misslyckat. 


Så här ser doftoljan ut. Jag älskar den här serien av doftoljor, för olika tillfällen, sinnesstämningar och behov. Just om den här oljan står det; används när stagnerade energier behöver renas, kan även hjälpa till när man vill ha en nystart. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar