söndag 7 januari 2018

Jag KAN börja jobba.....



Jag associerar min jobbstart imorgon med samma rädsla/ångest som Stig-Helmer hade inför att flyga..

Fast jag som aldrig någonsin varit i närheten av ångest, borde kanske inte ens slänga mig med det uttrycket....

Det är bara det att det tar emot!
Det tar emot alldeles rysligt mycket!!
Jag känner mig inte alls färdig med ledigheten!!!

Har tillbringat den sista lediga lov-dagen vid vinterpratare och poddar tillsammans med stickning och vävstol.
Maken har varit på skridskoisen som färdledare för friluftsfrämjandet. Nu ligger en hektisk tid framför honom. Nybörjarkurs i skridskor startar imorgon kväll, där han är ledare, och så alla kommande helger när han håller i turåkning för friluftsfrämjandet. Reka isar på lördagar och leda grupper på söndagar.

Oxveckor kallas nu perioden efter trettonhelgen fram till och med fettisdagen, eller åtminstone fram till sportlovet.

Kämpa som den oxe jag är alltså!

Jag KAN börja jobba, jag är inte rädd.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar