måndag 22 januari 2018

...det är nu som det stora vemodet rullar in.....



Jag kom att tänka på den här underbara låten i lördagsmorse, när jag åkte tåg genom Sverige! Det var som att de olika samhällen och landskap vi passerade genljöd av den. Så passande i vinter-Sverige! Egentligen tycker jag bäst om när Monika Törnell sjunger, men det var så vackra bilder på den här med Jerry Williams, så jag vill hellre dela den!

Och här kommer mina egna bilder från helgen;


                                          Mitt vinter-Sverige, från tågfönstret!


Min sjuka dotter. Feber och hosta, håglös och utan aptit. Det kändes bra att få pyssla om henne, om än bara för en kort stund.


Och pojkvännen budade en underbar blomsterbukett!


Ett annat vinter-Sverige. Vy från morgonpromenaden med Frasse. Färjan från Kiel hade kommit in och stora långtradare höll på att köra ut och lasta av.


Men nu är jag tillbaka till Uppsala, veckans första dag har passerat med jobb, tvätt, städning, veckohandling, rastning av hund och matlagning.

...det är nu som det stora vemodet rullar in.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar