onsdag 3 januari 2018

Njutbara, kravlösa, lediga mellandagar


Vad jag älskar dessa kravlösa mellandagar!
Sena, långa frukostar i myskläder, inga tider att passa. Bara njuta av att ta det lugnt och planera in lata trevligheter.


Flickorna har förvisso sina åtaganden med skolarbeten, men det är så trevligt att ha dom sittandes tillsammans vid köksbordet.


Själv passade jag på att röja bland mina stick- och virkgarner. Jag planerar för nya projekt och mitt mål är att beta av innestående lager av garner och tyger. Helt enkelt att låta det som finns, styra vad jag ska göra. Lite som att "dö-städa". Lär få börja redan nu om jag ska hinna förbruka vad som finns i mina lådor och korgar.


Solen visade sig idag, och vi körde ut till Ekoln, den vackra viken av Mälaren, och tog en långpromenad utefter strandkanten. 

Nu har vi avslutat kvällen framför en mysig långfilm och det är inte långt kvar av denna dag.
Men imorgon kommer ju en ny, lika kravlös och skönt ledig dag att ta vid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar