måndag 1 januari 2018

På årets första dag!

Efter en bastant pannkaksfrukost begav vi oss, tillsammans med ungdomarna och lilla vovven, till Fjällnora friluftsområde för en skridskotur, även idag.
Det var grådis och plusgrader, isen såg blöt ut, och precis när vi fått på oss skridskorna, började det regna! Vilket vinterväder! Lilla vovven som avskyr vatten, vägrade springa på blöt is, så hon tronade i famnen på maken under vår tur runt sjön!



Det var ändå skönt att vistas ute i friska luften och få röra på sig! Grådis kan vara väldigt vackert!
Jag kallade min tur för "Antikrundan", eftersom jag fick lufta mina allra första långfärdsskridskor från 1976! Dottern fick låna mina nya!


Den varma chokladen, spetsad med chili, värmde gott i blötan, efter avslutad runda.

Nu har mörkret sänkt sig. Ungdomarna har lämnat huset, jag har varit på yoga, maken och jag har bastat och nu ska vi strax korka upp cavan.


Idag firar vi  trettiofyra-årig bröllopsdag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar