tisdag 30 januari 2018

Olika åldrar!

Kvällen har spenderats vid symaskinen. Jag håller på att sy en s k "legomatta".  Det är  ett cirkelformat tygstycke med hankar runt omkring där en snodd är trädd. På den kan man sitta och bygga lego, och så när man tröttnat, drar man i snodden och vips förvandlas "mattan" till en stor påse, var i legot ligger förvarat.
Det var yngsta sonen som tyckte det var en utmärkt födelsedagspresent till blivande4-åringen, som har mycket lego, och kommer att få mer.
Dock när jag frågade lille Eric vad han önskar sig i födelsedagspresent, svarade han; En polisrobot som kan skjuta kanoner.......
Så förmodligen blir han inte jätteglad för min gåva, men farfar har köpt skridskor och hjälm också, så det kanske blir lite roligare!
Det dröjer en vecka till han fyller.
Någon som däremot fyller idag, är en av mina kusiner, som fyller 50 år. Jag skickade en grattishälsning på facebook och skrev att hon nu nått till toppen av ålderstrappan, och att jag själv är på väg nerför. Fick nämligen bilden av ålderstrappan i huvudet;


I dagens samhälle/tidsålder är den väl inte längre så aktuell, men visst är den lite söt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar