torsdag 25 januari 2018

Mötes-kväll

Som jag skrev igår, är att gå på möten, inte min favoritsysselsättning!
Men idag var det dags igen. Maken och jag gick på samfällighetens extrastämma där vi skulle besluta om styrelsens fortsatta arbete med att ta fram förslag på olika fiber-lösningar för tv, telefoni och bredband. 
Vi bor i ett område som lite skämtsamt kallas för "docentgettot". Här bor väldigt många akademiker. Radhusområdet är från början av 70-talet, och det har ju hänt en hel del med utvecklingen av tv-dator-telefoni sedan dess! Nu har en särskild arbetsgrupp arbetat fram lite olika förslag på hur framtida lösningar skulle kunna se ut. Dom hade verkligen gjort ett gediget arbete och visade på ett mycket pedagogiskt sätt hur dom arbetat och vad dom kommit fram till. 
Tänkte lite hoppfullt att det kanske skulle ta max en timme. Men sen kom folk igång och började tycka och undra. Omständliga utläggningar, ibland frågor på saker som strax innan besvarats.
2 1/2 timme senare cyklade vi hem. Då hade vi äntligen tagit tre enkla beslut!

Blev hem och dricka te och äta blåbärsmuffins och sen stupade både dottern, vovven och maken i säng, dom ska båda upp kl 05.30 imorgon.
Själv får jag sova en timme längre, lyckliga jag!

Och en annan lycklig sak; nu börjar veckan lida mot  sitt slut och imorgon är det......
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar