fredag 19 januari 2018

Glad!

Glad blir jag av det här vintervädret!!
I pulkabacken åker dagisbarnen och tjuter av skratt. På skolans nyspolade skridskobana spelas det bandy och åks skridskor för glatta livet. Och solen har skinit över gnistrande snö hela dagen. Så underbart!
Min tanke inför helgen var att NU, ska längdskidorna fram!!
Men hux, flux blev planerna ändrade.
Imorgon bitti tar jag tåget ner till Göteborg.
Äldsta dottern har varit febersjuk hela veckan, vi har talats vid varje dag i telefon, och hon har hostat och låtit minst sagt ynklig. Febersjuk och ensam med en hund att behöva rasta. Pojkvännen är på utbildning i Stockholm i två veckor.
Ok, hon är 25 år, men hon är fortfarande mitt barn och jag vill nu åka ner och sköta om henne litegrann.
Och då gör jag det!!
Känner mig GLAD att få träffa henne!
Återkommer måndag kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar