torsdag 5 januari 2017

Tillfällig modebloggare!



Med den här bilden känner jag mig lite som en "modebloggare" idag!!

Jag skulle fixa mina naglar i eftermiddags. Det var punktering på min cykel, så jag beslöt att promenera ner på stan. Tog lite extra tid på mig, eftersom jag behövde hämta foton jag beställt och lämna in mitt armbandsur för att byta batteri. När jag kommit halvvägs ner på stan så får jag ett sms från Hanna (hon som fixar mina naglar) att hon var försenad. Alltså fick jag tid över att strosa runt lite i affärer. Jag köpte te, provade och köpte en bh och några par strumpbyxor på rea, och så tittade jag in på en väskaffär och där fann jag en blå skinnhandväska i precis lagom storlek. Och det var halva priset! Fynd! Det blev ett impulsköp. Men å andra sidan så är min gamla röda skinnhandväska från 2011, flitigt använd och inte längre helt röd...
Den väskan, och möjligen Hannas egna naglar, inspirerade mig till ett blå-grönt lack!

Å andra sidan pratade vi (Hanna och jag) om nyårslöften, och hon berättade att hennes kvarstod från i fjol. Nämligen att handla färre kläder, för den konsumtion vi har i vår del av världen, inte är hållbar i längden. Hon vill "dra sitt strå till stacken", så innan hon får köpa ett nytt plagg, måste hon ha slitit
ut ett gammalt. Så berättade hon att hon älskar att rensa i sin garderob, det behöver inte betyda att hon slänger iväg något gammalt plagg, hon kanske hänger in alla igen, men bara genom att ta fram och titta på de gamla plaggen så ser hon dom "med nya ögon" och börjar använda sånt som hängt länge oanvänt.

Kanske något att ta efter?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar