söndag 8 januari 2017

Jul-lovet är slut



Nu vänder vi jul-lovet ryggen!

Ryggtavlorna på fotot tillhör äldste son, sonhustru, make som drar barnvagnen och håller i lilla vovven. Bakom kameran är jag själv och bakom mig är yngsta dottern. Vi var tillsammans på skridskoisen idag.

Jag har haft ett fantastiskt jullov. Vistats mycket utomhus i dagsljus på promenad, skidor- eller skridskoturer. Har kommit igång med träningen. Har lagat mycket god mat och haft stort umgänge.

Men nu är det oåterkalleligen slut! Imorgon bitti kör vårterminen igång.

Jag har gjort en "plan" för kommande halvår. En veckoplan för jobb, träning och hushållsgöromål. En månadsplan för nöjen, massage, handarbetsprojekt och annat och en halvårsplan för resor. Vissa saker i min plan är rena önskedrömmar, men det mesta är realistiskt.

Nu ska jag krypa i säng i "vanlig tid", och intala mig att jag, i morgon bitti, är redo för en ny termin på jobbet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar