onsdag 11 januari 2017

Peace within!




Det är skönt med lite erfarenhet! För det får man väl ändå säga att man skaffat sig, genom åren som gått! Jag menar, tidigare så var jag alltid så ivrig att få till nya arbetsområden till terminsstart. Allt skulle vara klart och genomtänkt. Jag skulle hunnit producera minst 2-3 alster inom varje arbetsområde, färdiga beskrivningar skulle vara gjorda, planering skriven, material noga utvalt och framtaget. Varje lov gick hjärnan på högvarv för att fixa något nytt.
Det är inte så längre. Loven är heliga. Det ska vara om någon idé "ramlar" på mig, då spar jag den i hjärnkontoret och plockar fram den när jobbet är igång.
Lika med mitt skrivbord och mina pärmar. Jag slet alltid som ett djur för att allt skulle vara fixat och klart före terminsstart. 
Med ålder och visdom (?) har jag insett att inget blir bättre av att jag ligger i och jobbar ihjäl mig. Och idéerna får komma när dom kommer, annars har jag gamla grejer i massvis som jag kan ta fram och "damma av".
I morse hann jag skissa en kort arbetsgång, plocka fram material och hastigt tillverka två förslag på Hur man kan pimpa en konservburk. Det skulle vara enkelt och passa särskolan. Och jag hann nästan färdigt. Kom till skolan 5 minuter innan eleverna och hann tända upp och ta fram material innan vi körde igång. Och det gick lika bra att titta på ett halvfärdigt material som ett färdigt och monterat!

Det känns väldigt skönt!!
Blev så medveten om detta att jag var tvungen att maskinbrodera grunden till ett nytt mobilfodral som jag sydde färdigt nu ikväll. Jag har återigen slarvat bort det jag sydde innan.


På baksidan av det, har jag applicerat en Yin-Yang-symbol...


Och apropå det, så är väl den här vacker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar