lördag 7 januari 2017

Dagen baklänges....

Inga vampyrer kommer att besöka vårt hem i natt!
Vi har ätit tapas ikväll, med massor av vitlök! Det känns som om varje por i huden utsöndrar vitlöksdoft.....

Tapasen föregicks av teaterbesök. Det första i raden, av makens julklappsalmanacka med kulturhändelser.

"Spelman på taket" på Uppsala stadsteater.
Det enda jag visste om den var en tidig barndomsupplevelse, när Jan Malmsjö, i någon tv-underhållning, sjöng "Om jag hade pengar". Dagens föreställning var riktigt bra, fartfylld med bra scenlösningar och duktiga musiker. Men ok, Jan Malmsjö, sjöng bättre!

Teaterföreställningen föregicks av skidåkning.
Idag på en annan golfbana, och  mer snö hade fallit under natten, så spåren var riktigt bra! Dessutom sken solen och dimman låg i dalen, så ljuset var magiskt vackert!!

Skidåkningen föregicks av ett medelpass på Friskis & Svettis. Jag gick dit direkt efter frukost, det var en bra ledare som hade pass kl 10.

Se där, en lördag som försvunnit i rasande takt!
Jag mötte en kollega och två elever på gympapasset. Jag mötte en annan kollega och två andra elever på teaterföreställningen.
Terminsstarten kryper närmare.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar