fredag 20 januari 2017

Fredagstrött!

En arbetsvecka är intensiv och går fort!
Så vad har jag då gjort, som gör att jag ikväll känner mig riktigt "fredagstrött"??!!
Söndag-Måndag hade jag barnbarnen här och såg till att dom kom till dagis innan arbetsdagen. På kvällen var jag ensam, tog ett bad, lagade mat och satt och virkade. Maken hade sin nybörjarkurs i skridskoteori. På tisdagen jobbade jag 08.00-16.30 sen avbokade jag mitt spinningpass och åkte och veckohandlade, Hem och lagade mat, tvättade en maskin och plockade allmänt. Onsdagen jobbade jag 09.00-17.00 åkte hem och bakade och lagade mat, var ensam hemma eftersom maken var på föreläsning på tandläkarhögskolan i Huddinge. Torsdagen jobbade jag 09.00-16.00, åkte och hämtade barnbarnen på dagis och skjutsade hem dom, sen tillbaka till jobbet 17.30-20.00 för "öppet hus". Sen blev det fika med yngsta dottern och pojkvännen som kom hem och lämnade av lilla vovven. Idag (just i detta nu) sitter dom på flygplanet som ska ta dom till Malaysia. Idag jobb 08.30-15.00, sen hem och rasta vovve och vidare till äldste sonen för att passa barnbarnet ett par timmar. Tillbaka hem och laga middag. Fredagskväll! Svintrött!!
Förmodligen extra trött eftersom jag haft någon obalans i kroppen med huvudvärk, nysningar och rinnsnuva. Ingen träning på hela veckan.
Nästa vecka tar vi nya tag. Men förmodligen går den lika snabbt....
Inte ta ut något i förskott!!
Först tar vi helg!!
Och njuter av den!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar